Familjen Kankkonen

Blogg om Familj Kankkonens vardagsliv...

God Fortsättning...

Publicerad 2009-01-01 09:24:22 i Allmänt,

Tänker berätta lite vad vi har gjort under julen..

Vi började med att Johans familj kom till oss några dagar innan julafton, firade jul tillsammans, den dag var absolut mysig! Äntligen träffa alla och ta det lugnt, åt gott julmat, efterrätt, bastu, gick ut en stund vid sjön.

Sen åkte vi till min familj i Umeå, på julafton var vi hos min moster, där var vi 23 personer, julmat var max flott där, massor olika att välja på! när vi har ätit färdig, gick vi hem o öppna julklappar.

På juldagen åkte vi till min lillasyster Linnea o hennes man. De bor lite utanför umeå. Åkte skoter, åt tillsammans, spela en spel m.m.

Julannansdag fyller jag 30 ÅR. Dagen börjar med att åka på mellansrea, inget spec tycker jag. Sen vid ett tiden kom släkt o fikade sen gick vi ut o åt!

27 Dec åkte jag, mamma, Linnea, Carolina och Linn till stan, stod kö till en favorit affär, där finns typ SIA saker m.m. 50% på alla julsaker. Jag hittade några stor grå/röd tomtar och ljussaker, NÖJD! Sen gjorde Linn och Carolina hål i en öra. Gick på stan en stund, hittade 2 enkel tröjor. Sen måste vi skynda oss hem, jag fattade ej varför men när vi kom hem då min föräldrar sa skynda dig äta.. Du, Johan, Linnea, Filip och Carolina ska åka någonstans. Vi tar hand om Linn, Filip och Elvin. Jag sa bara typ OK.. Vi åkte till Skellefteå, under resan jag gissade på olika saker vad vi ska göra men alla var FEL. Till sist kom vi fram till Boda Borg, det är ett äventyrhuset! Vi försökte lösa olika gåtor m.m. Efteråt vi max trött o öm kropp, åt på MAX, åkte hem. Pii rolig på äventyrhuset! Tack mamma och Pappa!

28 Dec tog vi det lugnt, hälsade på föräldrars vänner Åke och Mona sen på kvällen träffade vi Filip och Rakel en stund.

29 Dec Hem till Falun!

30 Dec Lugnt och tvättsdag

31 Dec Nyår!. Första gång vi ska vara själva. Ovan. Ute var kallt. Precis innan lunch gick Johan, Linn och Filip ut, åkte på madrass med grannes flickorna sen efteråt gick vi allihopa på sjön RUNN isen, där var så vacker!! Sol skiner..
Åt gott middag, gick ut och tända ufo ballonger, efterråt åt vi glassbomb med chokladsås.

Bilder från nyårsafton        

/Jos

Kommentarer

Postat av: maria bra

Publicerad 2009-01-01 09:30:15

GRATTIS GRATTIS, Johanna på 30 års dagen !!



Åh så vackert med ballong. Om får fråga, var kan man köpa den ? :)



Vad kul att ni har haft kul under julen !!



God fortsättningen och KRAM

Postat av: Jos

Publicerad 2009-01-01 10:58:21

Tack.. Vi köpte den ballonger på Maxi men vet att den kan finns även i sportaffär. Första gång för oss med det ballonger var för några år sen med mina föräldrar. Efter det blev vi fast vid det. Tycker det e vacker att se på oxå det är vänlig mot djur m.m. KRAM Jos

Postat av: Therese Holm

Publicerad 2009-01-01 14:58:51

Grattis grattis i efterskott på 30 årsdagen!



Hoppas du har fått fin dagen på din dagen!



Kram från Tess me familj

Postat av: Linnea och Filip

Publicerad 2009-01-02 18:55:39

mysigt, vi har just kommit hem från fjälls...har haft det riktigt bra! :)

Postat av: emma

Publicerad 2009-01-03 14:13:39

Snygg blogg :)

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Om

Min profilbild

Jos

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela