Familjen Kankkonen

Blogg om Familj Kankkonens vardagsliv...

Mjölkallergi?

Publicerad 2008-10-08 12:39:39 i Allmänt,

I somras började Elvin kräks väldig mycket i viss period, vårt kläder, soffa, golv blir pii genomblöt. Det var jobbigt och i Söndags han spydde då känner jag mig nu räcker det! Måste kolla vad e fel på honom.. Måndags ringde till Bvc, dit o vägde. Han har gått LITE upp men följer inte hans kurva. Då vi dit barnakutmottaget. Läkare undersökn honom. Allt verkar bra men vill göra ultraljud för att titta på hans magsäck.

Fick tid idag kl 10. Så i morse var det max stressigt pga Linn blev oxå sjuk och jag fortf sjuk sen Lördags.. Skyndade mig packa Elvins skötväska. Lämnade Filip på dagis sen vi tre dit sjukhus o gjorde undersökn. Omkr magsäck ser fin ut men väldig MKT luft i även lite i tunnatarm. Det kan vara en tecken på att Elvin är mjölkallergi samma som Linn och Filip haft förut när de var liten men reaktion var olika. Linn och Filip fick typ utslag, röd, torrt överallt på kroppen. Elvin har inte sådan reaktion, läkare sa kan vara olika reaktioner. Så nu har jag hämtat mjölkfritt ersättning på Apoteket, hoppas Elvin accepterar den men jag tror han blir inte mätt av den så nu måste jag ge honom riktig mat, gröt.. Förut var jag mer lat, bekväm m välling men nu NEJ, går inte längre pga den mjölkfritt e mer tunna än välling. Få se hur det går i närmaste dagar. Han ska inte äta mjölkprotien i 2 veckor sen vi dit o göra allergitest o prova ge välling o se hur han regerar, om spy igen då är den bevis att han är allergi. Suck.





/Jos

Kommentarer

Postat av: karin

Publicerad 2008-10-08 15:37:55

Hej

Stackars lille Elvin,men det vore ju skönt om de kan säga vad som är fel.Hoppas allt ordnar sej och att ni blir friska.

Kramar Karin och Ior

Postat av: Anna

Publicerad 2008-10-08 18:24:40

Kikar inne och vad sot Elvin ar.. lik Johan!!! wow... allt bra hoppas jag och krya pa dig!!!

Postat av: Linnea

Publicerad 2008-10-08 19:00:20

Hej!

Om det nu är mjölkallergi, hoppas det går över precis som det gjorde med Linn och Filip...

Kram

Postat av: Catharina

Publicerad 2008-10-08 21:28:32

Heej!! Elvin är sig lik sin pappa Johan. :)

Ha en trevlig onsdag! Kram

Postat av: Moa

Publicerad 2008-10-08 21:49:32

Åh, hoppas att det löser sig med det där. Inte kul när han mår dåligt... Men supersöt är han i alla fall! :) Kram på er!

Postat av: Mona

Publicerad 2008-10-09 09:31:49

Åh så lik Elvin är Johan till hundra procent!! :)

Jaa, hoppas det inte är mjölkallergi eller så är det ngt som går över sen... Viktigast är att ni VET vad det är.

kramkram

Postat av: Maja

Publicerad 2008-10-09 09:49:39

Stackars lilla Elvin.

Hoppas han mår bättre sen, sen får vi hoppas att mjölkallergin är tillfällig.



Så ni slipper ändra på hela kost till hela familjen för hans skull.

Det är inte lätt.



Men önskar er lycka till med den tunna trist mjölkersättning.

Postat av: Jenny Sv

Publicerad 2008-10-09 12:44:53

Hej!



Det är inte kul med mjölkallergi. Men det är alltid skönt att veta VAD som är fel. Så att man kan ändra så att barnet mår bättre.



Linnéa har haft det också och hon har vuxit från det nu. Wilma har det nu också. Förhoppningsvis växer hon också från det.



Jag har aldrig kunnat ge Wilma mjölkersättningen från apoteket. Den smakar verkligen hemsk. Men hon har fått gröt och välling från EnaGo som är mjölkfri. Jag rekommenderar dem verkligen. Finns hos mataffärer. Kolla på sidan: http://www.enago.se/



Kram Jenny

Postat av: christine staffan

Publicerad 2008-10-11 16:13:34

Lilla söta Elvin så vi längtar efter dig och dina syskon.Snart kommer vi så vi får mysa med er.Kram Mormor

Postat av: martin

Publicerad 2008-10-11 23:02:53

så underbara kort när han kryper!! hoppas verkligen att det ska lösa sig nu när han äter laktosfri mjölk :) sköt om er!! kramar från mig.

Postat av: Malin L

Publicerad 2008-10-13 13:33:16

Min pojke oxå mjölkallergisk, alltså laktosintolerant, men ingen är klar ännu, men han mår mycket bättre av med laktosfriproduktion..



Söta barnen du har! Elvin är såå lik pappa..

kram





Postat av: Linda A

Publicerad 2008-10-19 18:55:50

Hej!



Min dotter Lovisa är mjölkallergi, först trodde läkaren det var mjölks socker (laktosintolerans) som lovisa var allergi mot, som gjort att lovisa åt laktosfri men sedan visade det sig att hon e allergi mot mjölks protein så hon äter mjölkfritt så jag rekommenderar som jenny ENAGO



Förstår om du tycker det är jobbigt men skönt att få veta och viktigast av allt e att ni har varann :-)

kram

Postat av: Addie

Publicerad 2008-10-19 21:40:47

Min son Nick är också allergi mot mjölk - alltså mjölkprotein så han kan bara äta det med soya, tofu och havremjölk. Hoppas att det går över ju äldre han blir. Hoppas Elvin mår bättre.



Kram Addie

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Om

Min profilbild

Jos

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela