Familjen Kankkonen

Blogg om Familj Kankkonens vardagsliv...

8 Maj

Publicerad 2008-05-08 21:17:28 i Allmänt,

Vill första svara på Z´s fråga om hur barnen trivs på nya förskola. I början var lite jobbigt pga Linn är enda som e född 02 och Filip enda pojke, flesta e född 06. Men nu har det kommit en pojke som e lika gammal som filip. De två funkar bra ihop och Linn oxå trivs bra nu. Men hon kommer att sluta på förskola 13 Juni. Hon och Filip blir hemma med mig från 13 Juni fram till skolstart..

Jaa..
Nyss kom jag hem från Linns skolan, var på föräldramöte. Träffade rektor, några personal, fick information om hur skolans verksamhet funkar. Också titta runt på lokaler. Det känns bra efteråt. Jag fortfarande svårt tro att Linn ska redan börja skola nu. Men samt det är spännande. Allt e nytt o första gång för mig och Johan. Ska tillbaka dit med Linn om 2 veckor. Då får hon träffa hennes klasskamrater.

Igår var jag på tandis, vanlig undersökn... Tyvärr 2 HÅL.. Så ska tillbaka dit i Juni o laga... Men tur jag har friskvårdförsäkring ett år till så behöver inte betala för det..

Imorgon kommer mina föräldrar och lillebror hit!!!. Hoppas det blir fin väder till helg så vi kan vara ute o GRILLA kyckling!!!..

/Jos

Kommentarer

Postat av: Brorsan i stora stan

Publicerad 2008-05-08 21:54:04

Hej på er! Hoppas ni får trevligt nu! Jag åker till umeå själv i veckan, ska bli skönt att komma bort en stund.

Kram!

Postat av: Z

Publicerad 2008-05-09 08:14:04

Skönt att det funkar för barnen nu! Visst är det spännande med skolstart, det kommer gå jättebra och Linn kommer tyckta det är superkul!
kramar

Postat av: maria bra

Publicerad 2008-05-09 08:30:34

Förstår man kan inte tro att Linn ska skolstart till hösten, samma med Albin. När min äldre dotter började första skolstart så känns ovan att se henne en riktig stor flicka som börjar skolan :) Spännande för Linn till hösten. får massor nya klasskamrater till hösten. Kul :)
Trevlig helg :)
Kramm

Postat av: Ådi

Publicerad 2008-05-09 08:51:49

Minns också hur det var när Dennis skulle börja "nollan", "lekis", "förskoleklassen" och nu ska han börja i 2:an i höst. Det är inte klokt vad tiden går fort! KRAM på dig förresten :) Längesen! Idag sticker vi till Stockholm och njuter av sommarvädret där istället för här i Örebro. Havet finns ju därborta ;) / Ådi

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Om

Min profilbild

Jos

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela